pondělí 11. února 2008

Europoslanec

Debatovali jsme dnes ve škole s Jaromírem Kohlíčkem, českým europoslancem zvoleným za KSČM. Bylo to nečekaně zábavné. Na první otázku začal odpovídat francouzsky, dkyž zjistil, že tazateli francouzština problém nečiní, přešel do angličtiny a pak do němčiny. Pak se pochlubil ještě italštinou a španělštinou. A vůbec, celou dobu se něčím chlubil. Že se zná s tím a s tím.. Ale to k tomu asi patří. Co mu upřít nemůžu, byl jeho vynikající mluvený projev. A taky se mi líbilo, že si svoje názory vesměs nechal pro sebe, protože volební kampaň přece do škol nepatří. Vlastně byl takový, jakého jsem jej čekal (komunisti si na rétorických schopnostech docela potrpí, např. Grebeníčkova řeč v pátek). Občas se sice snažil odpovídat na něco jiného, než na co byl tázán, ale co bychom chtěli od politika, že jo :)
Já jsem se jej docela ptal, zajímalo mě dost věcí, taky jsem vyfasoval nejvíc upomínkových předmětů (dával je za zajímavé otázky a postřehy), takže mám kapesní nožík (už si nebudu muset od našich půjčovat vývrtku :), opravdu miniaturní brožurku s názvem Má základní práva v Evropské Unii a její stejně miniaturní ekvivalent v angličtině, brožuru s přehledem europoslanců zvolených v ČRa nakonec ještě brožuru Dopravní politika Evropské Unie, sepsanou pravděpodobně jím samotným (minimálně se na nás směje už z obálky, a na zadní straně je jeho profil).
Takže asi tak. Bylo to zajímavé, dozvěděl jsem se dost nových věcí a vůbec to celé hodnotím kladně :)

Žádné komentáře: